我病了。。。

来了沙巴两个月,第二次生病。
第一次,才下飞机,就病了。
第二次,跟第一次一样,urti, with No fever, weird....

两个月了,我已经作HO做了两个月。
回想起开始,真的觉得撑不过。
回头看,surgery 已经过了一半。(可是,logbook还空得很呢)
我不喜欢当医生,但是,这世上,有多少人是在享受自己的工作的呢?
梦想与现实,是差很远的。单纯的人,是要出了社会才会知道,现实是残忍的。
我想,就算过了两年HO, 我也不会呆在clinical.

还有4天,要考试。现在才甘愿拿起书来读。
我还是一样懒惰。
改变了的只是,早睡,早起。
其实,我也amazed by myself。 连拜六,礼拜,我都起来去上班。没有一天例外。

工作,只是人们为了赚钱,而作的义务。
因为,没工作,等于,没钱,等于,没饭吃!

我病了,不能像以前一样,借故不去上课。
我病了,但是我还要去上班。好sad.

Comments

  1. u must be having a tough time..
    maybe ths is the reality tht doc will face,arhh....scary man...
    anyway,hope u can get thru it..kambateh!

    ReplyDelete
  2. my dear friend.. don't la feel sad.. get well soon. may be you just need some time of adjustment only. 2 years only.. will be very fast.. we finish 2 months out of 24 months d.. which means another 22 months left only.. =) gambateah ya..

    ReplyDelete
  3. hey our salary is in!!!! Let parrty!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  4. haha.. party in teluk intan la.. haha.. finally i got my first pay d........ hehehe.. sure u all there get a lots more than me..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

我要减肥!!!

The Biggest Loser

我要减肥 PART 2